פרופ' גרוטו: "עוד שבוע ניתן יהיה לקבל את ה'דרכון הירוק'"

אסתי פלד No Comments on פרופ' גרוטו: "עוד שבוע ניתן יהיה לקבל את ה'דרכון הירוק'"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו בראיון ל'קול חי': "עוד שבוע אנשים יוכלו לקבל את הדרכון הירוק. זה יקנה פטור מבידוד לאחר חשיפה לחולה מאומת וכניסה למקומות מסוימים. אנחנו עדיין דנים מה תהיינה בדיוק ההקלות"

פרופ' איתמר גרוטו צילום: פלאש 90
7:43
30.04.24
איתי גדסי No Comments on ניצלנו מחורבן: המסר של מרן הגר"י יוסף וההצעה לישיבות

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו מספר על 'הדרכון הירוק' שינתן למתחסנים ולמחלימים ויאפשר חופשיות מסוימת: "עוד שבוע אנשים יוכלו להנפיק בטלפון את הדרכון הירוק. למי שיהיה את זה – לא יצטרך בידוד אם ייחשף לחולה מאומת, הוא מוגן בעצמו מהמחלה ב-95% כמובן. אנחנו עדיין דנים מה תהיינה בדיוק ההקלות של הדרכון הירוק".

בשיחה עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר מסביר גרוטו: "יש כמה מקומות שלא ידרשו דרכון ירוק, כמו מרכזי קניות, כי זה לא ריאלי אבל מה מקומות שמזמינים מקומות מראש יצטרכו. כמובן שתינתן אפשרות גם במקומות אלו לעשות בדיקה ולא רק למי שהתחסן תהיה כניסה".

מדוע לא להשתמש בזה גם בכדי לפטור אנשים שהתחסנו ממגבלות הסגר? "גם בן אדם כזה הוא לא מוגן במאה אחוז", עונה גרוטו: "אנחנו גם לא יכולים לדעת אולי הוא עדיין יכול לדבק על אף שהוא עצמו מוגן. דבר שלישי, אין לנו עדיין מאסה מספיקה של מתחסנים כדי לפטור לגמרי מסגר. עדיין יש כמה מיליונים שלא התחסנו".

עוד אומר גרוטו: "התוכנית היא להתחיל לחזור לפעילות במשק אחרי הסגר הנוכחי, בתוך זהירות מקסימלית אבל כמובן שזו התוכנית. אנחנו רואים כרגע שמספר החולים הקשים עדיין ממשיך לטפס".

"כרגע בתי החולים עדיין עומדים בעומס", מציין המשנה למנכ"ל משרד הבריאות "אבל כל הזמן פותחים עוד מחלקות וזה מצב לא בריא".



0 תגובות